Monday, April 28, 2014

ბროლის ციხე. რა არქიტექტორები, როგორიცაა მინის

შუშა არის საეტაპო თანამედროვე არქიტექტურა მასალა. ბროლის სასახლე ოფისები და სავაჭრო ცენტრები, მუზეუმები, თეატრები, სახლების და ბინების ჩვენი დროის შევსებული, ეს, როგორც ჩანს, მთელი მსოფლიო, მაგრამ ყველაზე პრობლემური ტერიტორიები. ეს არის გასაკვირი, რომ ასე ეფემერული ნივთიერება შეძლო დიდწილად დააჭირეთ უფრო ტრადიციული და ნაკლებად საჰაერო მასალების: აგური, ბეტონი, ხე...

ზოგჯერ ჩანს, რომ მსოფლიოში არ არის არც გააჩნდა მასობრივი exhibitionism, თუ არა წყურვილი, მოჩვენებითი გახსნილობა. ეს არის არა მხოლოდ მოდის შესახებ, გახსნილობა და გამჭვირვალობა, არ აქვს მნიშვნელობა - ბიზნესი, ხელისუფლება, ან პირად ცხოვრებაში, რომ მინის თანხები, და ფაქტიურად ქმნის. მეშვეობით დიდი ფანჯრები, თქვენ ხედავთ, როგორ დაკავებული მეზობლები, და შეიძლება ჩაითვალოს იქ ცხოვრება ოფისი, პირიქით, იმიტომ, რომ ხალხი, როგორც წესი, უნდა იყოს დაინტერესებული სხვა, არანაკლებ გამოიჩინეს თავი. გაუგებარია, რატომ ასე პოპულარული შუშის, დაეხმარება მოკლე excursus შევიდა ისტორიაში მინის არქიტექტურა.

მინის ისტორია

მასალები თემაზე

დიდი სურათი, საიდუმლო
მინის
ტიპის სამშენებლო მინის
აირჩიეთ ფანჯრის მინა
პირველი მართლაც დიდი შენობა ლითონის და მინის იყო ცნობილი, კრისტალ პალასი, ბროლის სასახლე ლონდონში, აღმართული 1851 წლის მსოფლიო გამოფენა. შექმნილია ჯოზეფ Paxton (ჯოზეფ Paxton) შენობა შთამბეჭდავი ზომის და დღეს: მისი სიგრძე არის 564 მ, სიმაღლე - 33 მ და ფართობი, რომელიც მდებარეობს 14 000 გამოფენაზე, თითქმის 100 ათასი კვადრატული მეტრი. ეს იყო გამოფენა მიღწევების ტექნოლოგიები, რომ დრო, და ყველაზე გამორჩეული მიღწევა იყო მინის პავილიონი. იმ დროს, გამოცდილება რკინის ნებადართულია აშენება სტრუქტურები, დიდი მოიცავს. სასახლე, რა თქმა უნდა, იყო მათ შორის სიმბოლოების ლონდონში და შემდეგ გამოფენა იყო, გადავიდა ახალ ადგილას და გაფართოვდა. ეს გრძელდებოდა 15 წლის და 1936 წელს დაწვეს ალი'ე გიგანტური ცეცხლი, ხილული დედაქალაქის მასშტაბით. უინსტონ ჩერჩილი, სახლში ბრუნდებოდა, პარლამენტის და ყურება ცეცხლში, ე.წ. ღონისძიება "end of an era". ძნელი სათქმელია, რას გულისხმობდა ცნობილი პოლიტიკოსი... მაგრამ ეპოქაში, მინის ახლახანს დაიწყო. პერიოდულად, არსებობს გეგმები აღდგენას, კრისტალ პალასი, კერძოდ დაიწყეს საუბარი იმაზე, რომ ეს ისევ ბრიტანული გაზეთი.

ტექნოლოგია, რომელიც გამოიყენება აშენება კრისტალ პალასი, დასაშვებია აშენება დიდი სათბურები, სადაც მსოფლიოში'არ გამოჩნდა ბევრი. ზოგიერთი დიდი შენობები პეტერბურგში, მაგალითად კონსერვატორიაში Tavrichesky ბაღი და პალმის (26 მეტრზე მაღალი! ) ბოტანიკური ბაღი.

ევოლუცია სამშენებლო ტექნოლოგიები ეხლა eclecticism რომ არტ ნუვოს და art Nouveau - art Deco Windows მაღაზია და უფრო და უფრო. თანდათან'გამოჩნდა მაღაზიებში მინის სართული რომ ჭერი. მაგრამ საცხოვრებელი შენობა ფართომასშტაბიანი მინის შეიჭრა სიფრთხილით. მიუხედავად იმისა, ზომა Windows, განსაკუთრებით ზამთრის ბაღები, გაიზარდა დროთა განმავლობაში, დიდი ხანია არავის არ ეგონა, რომ ავაშენოთ შუშის სახლი.

ეს გაგრძელდა, სანამ პარიზში P'jer ბურთი (Pierre Chareau, ავეჯის დიზაინერი და დეკორატორი) და ჰოლანდიელი არქიტექტორი ბერნარ Beve (ბერნარ Bijvoet) ერთად ლუი Dalbe (Louis Dalbet master of metal) არის აგებული სენსაციური შენობა - შუშის სახლი (Maison de Verre). მშენებლობა გრძელდებოდა ეხლა 1928 - 1931 და დამკვეთი იყო დოქტორ ჟან Deltas (Jean Dalsace). შენობა აშენდა ყველა წესების მოდერნიზმის: დიზაინი არის სამი დამახასიათებელი სტილი: მთლიანობის მასალა, სიწმინდე ფორმა, კომბინაცია სამრეწველო მასალები, ელემენტები, ტრადიციული სტილი home decor. (დღეს შენობა არის ეს გზა საკმაოდ ეწოდოს მაღალტექნოლოგიური, თუმცა, და ისინი ბევრად უფრო აგრესიული. ) ძირითადი სამშენებლო მასალები, როგორიცაა ფოლადი, მინა და მინის. კედლები იყო fashioned საწყისი translucent მინა ბლოკები, რომელიც დადგენილი ტრადიციული ადრეული მოდერნიზმის ლენტი Windows. მაინც, იმ დროს არავინ იყო მზად, მიიღოს სრულად გამჭვირვალე კედლები, მაგრამ პირველი ნაბიჯი გზა - გამჭვირვალობა - თამამი არქიტექტორები გადავლახეთ. მიუხედავად იმისა, რომ შენობა მდებარეობს secluded კუთხეში მდიდარი პარიზული რაიონში, მათ შორის mansions XVIII საუკუნეში, თითქმის ეზოთი, ძალიან ბევრი გახსნილობა ქალაქში იზიდავს არასასურველი ყურადღება. ცოტა ხნის წინ შეიძინა სახლი, ისტორიკოსი, არქიტექტურის და აღადგინა.

ცოტა ხნით ადრე გერმანიის ლუდვიგ მის ვან დერ Rohe (ლუდვიგ მის ვან დერ Rohe, ერთ-ერთმა დამფუძნებელმა, მოდერნიზმის, შესთავაზა 1921 წელს ამავე კონკურსში პროექტი 20-სართულიანი ცათამბჯენის on Friedrichstrasse ბერლინში. შენობა, რომელიც განკუთვნილია სამკუთხა ფართი თვალსაზრისით, როგორც კრისტალი, რომელიც იყო ინოვაცია თავის დროზე. მაგრამ მისი მთავარი ფუნქცია არ არის განლაგება: მინის გარე კედლები, გამჭვირვალე veil, bathing მეტი შენობა, სახლი უნდა გამოიყურებოდეს მინის iceberg. გასაკვირი არ არის, რომ პროექტი აქვს უარი ძალიან რადიკალური, ის იყო თავის დროზე. არქიტექტორი მოახერხა გააცნობიეროს საკუთარი იდეები, აშენდა მომავალში ბევრი "მინის" სახლები ამერიკის შეერთებულ შტატებში, სადაც იგი იძულებული იყო წასვლა მოსვლის ნაცისტების. მის ვან დერ Rohe - ერთი დამფუძნებელი, საერთაშორისო (ან საერთაშორისო) სტილი, რომელიც იმის გამო, რომ მისი სიმარტივის და ნათესავი cheapness უყვარდა დეველოპერები ყველა ქვეყანაში. და მართლაც, ის არ საჭიროებს რაიმე განსაკუთრებით რთული სტრუქტურები ან ძვირი გაფორმება. ერთი შეხედვით არის საკმარისი იმისათვის, რომ ხაზი mesh Windows და გაანგარიშება დიზაინის შენობა. და შესაბამისი პროპორციებით და შერჩევა მასალა აქვს გაამახვილეს ყურადღება, არა ყოველთვის. ამიტომ, ოფისი ყუთები ლითონის და მინის, აგებული 60-70 წლის განმავლობაში, მთელ მსოფლიოში ჰგავს.

მაგრამ არ ადანაშაულებენ დამფუძნებელი სტილი - შენობა-მის უფრო ბრწყინვალე და ჰუმანური ვიდრე ბევრი ის, რომ დაისვა მისი მიმდევრები. იგივე ბედი befell ლე კორბუზიე: თავის სახლებში ჩაეყარა თანამედროვე საცხოვრებელი არქიტექტურა.

სამწუხარო საცხოვრებელი ბინების, რაც ჩანს მისადგომებთან ნებისმიერი დიდი ქალაქი, არ არის ის, რაც იყო მიღწეული, არქიტექტორები, ხელშეწყობა მათი იდეები. ამ არქიტექტორები იყვნენ humanists და ნათელმხილველებს, მათ სჯეროდათ, რომ ნებისმიერი პირი, მიუხედავად იმისა, სიმდიდრე, უნდა იმუშაოს და იცხოვროს კომფორტული ოთახები - ნათელი, ფართო და კომფორტული. ეს უნდა იყოს მოჰყვა მშენებლობის დროს ნებისმიერი შენობა, პირველ რიგში, საცხოვრებელი სახლები, არა მხოლოდ განხორციელება, წარმოსახვა, არქიტექტორი ან უფრო მეტი მოგება მიერ დეველოპერი. საბედნიეროდ, ეს პრინციპები vaccinated, ისე თანამედროვე საცხოვრებელი, მიუხედავად სოციალური, განვითარებულ ქვეყნებში ნაკლებად ჰგავს იმ ყუთში.

მაგრამ მის აშენდა არა მხოლოდ მაღალი აწევა შენობების. ერთ-ერთი ყველაზე iconic შენობა - Farnsworth სახლი (Farnsworth სახლი აშენდა, Illinois, USA, 1945-1951. ბედია სახლი, Dr. ედიტ Farnsworth (ედიტ Farnsworth), იყო მცოდნე Modernista არქიტექტურა და მინდოდა, არქიტექტორი აშენდა მისი, ეს აგარაკი, რომელიც მან ააშენა თავისთვის. მშენებლობის დროს, მათ აქვთ ბევრი განსხვავებები, მაშინაც კი, სანამ სასამართლო პროცესი და ღირებულება მშენებლობა გადააჭარბა აფასებს. მაგრამ შედეგი ღირს! სახლი არის წაგრძელებული ერთი-სართულიანი parallelepiped დამზადებული თეთრი lacquered ლითონის. ყველა მხრიდან "დამსხვრეული" მინის და ნათელია შენობა არის გახსნილი ბუნებრივ გარემოს. შიგნით არსებობს მხოლოდ ერთი არასამთავრობო გამჭვირვალე შესახებ'მოცულობა, რომელშიც იმალება სველი წერტილი და საგარდერობე, და პერიმეტრის არის სამზარეულო და იდგა კარადებს. ყველა კომუნიკაციები და გათბობის მილები ჩაფლული სართულზე. ლეგენდის თანახმად (და ყოველი სახლი მისი), მას შემდეგ, რაც მშენებლობა, მონაწილეობის გარეშე მის მფლობელი, შესწორებული ფსიქიკური ჯანმრთელობის'მე, მარტო მისი ტყის sanctuary. ვეძებ მარტოხელა ზრდა მშენებლობის, იდგა ლამაზი ფართოფოთლოვანი ტყე, ახლოს მდინარე და ფარული საწყისი prying თვალში ხეები, ეჭვგარეშეა, რომ, თუნდაც, ყველაზე ცივი ზამთრის დღეებში, თქვენ შეგიძლიათ გაატაროთ საათი ხილვების მიმდებარე ლანდშაფტი და ცვლილებების ბუნება, რჩება სითბო და კომფორტი. ასეთი მედიტაცია, რა თქმა უნდა, ეხმარება მოშორება ყველაზე უსიამოვნო მოგონებები.

კიდევ ერთი შუშის სახლი (მინის სახლი), ამერიკული, აშენდა ფილიპ ჯონსონი (ფილიპ ჯონსონი) in Connecticut 1949 წელს. ეს იყო მისი რეზიდენცია; მშენებლობის დროს ეს ხდებოდა შეისწავლონ შესაძლებლობები მინის, როგორც სამშენებლო მასალა. სახლი არის ასევე მხოლოდ ერთი დახურული შესახებ,'მოცულობა - ცილინდრული, იგი იმალება აბაზანა. გარეთ ცილინდრიანი, გარდა იმისა, კარადები, მდებარეობს. მიუხედავად იმისა, გამჭვირვალობის, სახლი არის დაფარული თვალში უცნობი, ერთი მხრივ, დაბალი Kam'ჟანა კედლის, და მეორეს ფერდობზე hill. იმის გამო, საიდან სახლი გთავაზობთ განსაცვიფრებელი ხედები, მაგრამ ის არ უნახავს, როგორც მთელი, ისე მისი მოსახლეობა არ ვგრძნობ, როგორც აკვარიუმში. სახლი არის არც ისე დაუცველია, როგორც Mysovskiy " Farnsworth სახლი (თუმცა, ისიც ნაწილობრივ მალავს ხეები). ასეთი მიდგომა ხშირად გვხვდება მშენებლობა საცხოვრებელი შენობების: ფანჯრის ისე, რომ ეს იყო რთული თვალი შემთხვევით გამვლელი. მაგრამ, როგორც წესი, არიან დადგმის სამი მეტრის სიმაღლის ღობეები.

სახლები პანორამული Windows შენდება - მოკრძალებული სახლები უზარმაზარი ცათამბჯენი. მაგრამ, ალბათ, ეს არის ჩამოთვლილი შენობები აღინიშნა დასაწყისში ბუმი მინის არქიტექტურა, რომელიც დღემდე გრძელდება და, როგორც ჩანს, არ აპირებს ბოლომდე, არამედ პირიქით. და ეს ჯარიმა.

ტექნოლოგიური საიდუმლოების ხიბლი

რა არის ამის მიზეზი სიყვარული გამჭვირვალე კედლები? ალბათ მოიზიდავს დიდი რაოდენობით სინათლე, სივრცე და საშუალება ხილვების პეიზაჟი. იჯდა, წინ დიდი ფანჯარა, რომელიც იხსნება პანორამა glowing ღამის ქალაქში ან ბაღის ხედი, ტყის ან ტბა თქვენ შეგიძლიათ დაისვენოთ და unwind, განსაკუთრებით კარგია ჭიქა ღვინო და ყავა და სასიამოვნო მუსიკა. ეს არის დიდი გზა, რათა გაათავისუფლოს სტრესი. ჩვეულებრივი პატარა ფანჯრები არ დაუშვებს, რომ დაითხოვოს გარემოში. მაგრამ არსებობს ნაკლები ლირიკული მიზეზები: მაგალითად, გარდა იმისა, რომ C ' at'] სართული, "აკვარიუმი", - ეს არის სასიამოვნო, რომ აღფრთოვანებული ხედით, დიდი ფანჯრები მისცეს შესაძლებლობა მნიშვნელოვნად დაზოგავს განათების.

მინის სტრუქტურების პოპულარული გახდა, ბევრ ქვეყანაში; კერძოდ, ისინი მიიღო liking მაცხოვრებლები ჩრდილოეთით. ეს შეიძლება როგორც ჩანს, უცნაურია, იმიტომ, რომ მინა არის ცუდი იზოლატორში, და, თეორიულად, გათბობა გამჭვირვალე სფეროა ძვირი. მაგრამ თანამედროვე ტექნოლოგიები საშუალებას იძლევა მნიშვნელოვნად შემცირდეს თერმული კონდუქტომეტრული გამჭვირვალე კონსტრუქციები.

გარდა ამისა, ხშირად უფრო ძვირი გაგრილება გათბობა. მიზეზი მიყვარს ასეთი გადაწყვეტა ძალიან მარტივია: კლიმატის სკანდინავიის ქვეყნებში, დიდი ბრიტანეთი და კანადა იშვიათად კმაყოფილი თბილი და მზიანი დღე, და კერძო ეზოები შექმნა სივრცე, ვიზუალურად დგანან'უკავშირდება ქუჩაში, მაგრამ დაცული ამინდის. ისინი სავსე ნათელი: dim მუქი ჩრდილოეთ ზამთრის და ნათელი მზიანი დღის განმავლობაში. ეს საშუალებას იძლევა შეინახოთ განათების, გათბობის, კონდიცირების, განსაკუთრებით, როდესაც გამოყენებით დაფარული მინის, თავიდან აცილების ინფრაწითელი სხივები, და შექმნა კარგად განვითარებული სისტემა ვრცელდებოდა საჰაერო. ხშირად გამოიყენება ორმაგი წინაშე, რომ არის, ორი-ფენა გარე shell შენობა. შუშის სასახლეები აშენდა ყველგან, მათ შორის ცხელი რეგიონებში, მაგრამ არსებობს დიდი შუშის შესახებ,'ტომი მოითხოვს მნიშვნელოვანი ხარჯების კონდიციონერი. ასე რომ, ხშირად, რა თქმა უნდა, არის ისეთი მარტივი, უსინათლო და კომპლექსური სისტემები, რომ კონტროლის სინათლის ნაკადად შემოდის ოთახში. ამის გარეშე, ზედაპირის შიგნით, იქნება გადაიზარდა და იმის ნაცვლად, კომფორტული კუთხეში იქნება "ღუმელი".

ეს ფართი არის ადგილი, მოზიდვა, და რომ ისინი ხშირად ადგილი კაფეები და რესტორნები, შექმნა ადგილებში დასვენებისა და, რა თქმა უნდა, არის დარგული მცენარეები, პატარა კომპოზიციებს, რომ დიდი ხეები. შედეგად, მსგავსება პატარა, მყუდრო მოედანზე ცენტრი გახდა, საზოგადოებრივი ცხოვრების თითქმის ისევე, როგორც ხმელთაშუა ზღვის ქალაქი.

ტექნოლოგიები სამშენებლო ფონდების openwork მშენებლობის დროს Crystal Palace უკვე გადადგა ნაბიჯი მნიშვნელოვნად. Thickets of metal მხარს უჭერს, მათ შორის, რომელიც დაჭიმულ სიმებს მფლობელებს-ობობები, clutching დიდი frameless მინის, რომელიც მინის დამთავრდა, რომლებიც გაერთიანებულია ერთ ქსოვილი, და სხვა სასწაულები, პროგრესი ჩანს ბევრი დღევანდელი შენობები. დიახ და თანამედროვე მინა არ არის უბრალოდ მინა. სხვადასხვა tinting საფარი უფრო მეტია, ვიდრე ნახევარი საუკუნის, triplex (რომელიც ფენების მინის interspersed ერთად პოლიმერული ფილმები, რომელიც აძლევს მას ძალა და მოქნილობა) - და კიდევ უფრო მეტი. ახალი გადაწყვეტილებები, რომლებიც დაბადებული დღეს. მაგალითად, electrochromic მინა: როდესაც ხდება გამჭვირვალე toned, და დამოკიდებულია ამოცანები, მინა უზრუნველყოფს 90% - დაბნელება, ასე ცხელი, მზიანი დღე, თქვენ შეგიძლიათ იმუშაოთ ან დაისვენოთ კი ოთახში დიდი ფანჯრები. საიდუმლო ეფექტი გამტარ ფენა, ცვლილებები ოპტიკური თვისებების მისცეს მას დაბალი ძაბვის. სარგებლობენ ფართო სპექტრი მონოქრომული toned მინის, და ჰოლოგრაფიული "ირჩევს" ფერი დამოკიდებულია განათების ან კუთხე ხედი. საგანგებო ეფექტურად გამოიყურება შენობებში ერთად curved, ყველა შუშის ფასადი - rainbow on მინის რამდენიმე ადამიანი გულგრილი.

მარტივი, ერთი მინა მწვავე შენობაში უკვე, დიდი ხანია არავინ აყენებს იმიტომ, რომ ეს არის ეკონომიკურად წამგებიანი. როგორც ორმაგი ან სამმაგი მინა ფარგლებში. თანამედროვე მინის ერთეული - ის Windows: airtight დიზაინი, ორი ან სამი ფურცლები, გაერთიანებულია მთელს პერიმეტრზე, მათ შორის, რომელიც ხშირად pumped ინერტული აირით.

ხშირად იყენებენ ენერგიის-ეფექტური მინის ამცირებს სითბოს დაკარგვა შენობაში იმის გამო, საფარი, თავიდან აცილების ინფრაწითელი სხივები. ისინი მოუწოდა დაბალი გაფრქვევა. ასეთი ნაგებობები შეუძლიათ რათა უზრუნველყოს კარგი თბოიზოლაცია და შემცირდეს სითბოს გაცვლა შორის შიდა და street - რითაც გადარჩენის გათბობის და კონდიცირების. ამდენად, კედელი მინის საიზოლაციო თვისებები შეადგენს დედაქალაქში.

და რამდენი შესაძლებლობები დიზაინი მისცეს ფანჯრიდან! გარდა იმისა, ფორმა და ზომა, რომ ახლა, როგორც ჩანს, არის ის, რაც თქვენ გსურთ, თქვენ შეგიძლიათ შემოქმედებითად თამაში, ფერადი მინა და სხვადასხვა უსინათლო. ჩრდილები საწყისი ფანჯრები და ჟალუზები მისცეს ოთახი უნიკალური და შეცვლის მთელი დღე ხატვის სინათლის ლაქების.

შენობა, "ჩაცმული" მინის, თითქოს დაიშალა მიმდებარე სივრცეში. უფრო მეტიც, ეს ეფექტი უფრო ძლიერია მაშინ, როდესაც გამოყენებით ჩვეულებრივი, netheravon, მინა. ბევრი ანტი და მოსაზრებები blurs ხაზი შენობა, ბოლოს არქიტექტურა "გაქრება", ისევე, როგორც ჯადოქარი და ოპერაციული სისტემის სარკე.

როგორც ჩანს, მინის კედლები და იატაკები, კიბეები. კი, მინის ხიდები შეიძინოს ყველა ერთი ყველაზე პოპულარული და არა ყოველთვის, როგორც ექსტრავაგანტული არქიტექტურული გართობა. გახდება სრულფასოვანი ელემენტები მნიშვნელოვანი შენობები, სადაც, როგორც ჩანს, აქ ადგილი არ არის ასეთი ხრიკები.

ეძებს არქიტექტურული ძეგლები და thumbing მეშვეობით ჟურნალები, რეგულარულად აღმოაჩინეთ ახალი სახის მინის და გამჭვირვალე კონსტრუქციები. თუ დღეს, შემდეგ 150-ზე მეტი წლის შემდეგ მშენებლობა კრისტალ პალასი, ეპოქის მინის მხოლოდ დასაწყისია.

ვიქტორ TROCENKO

წყარო: zagorod. spb. ru

წყარო: www. eremont. ru

No comments:

Post a Comment

Яндекс.Метрика