Saturday, January 18, 2014

რკინის ღობე ნიმუში, რკინის, მსახიობი და ყალბი

მისი თქმით, პეტერბურგში, არქიტექტორები ბორის Kalinichev და თამარ ნიკოლაევი, ხელოვნების კასტინგი და გაყალბება, როგორც ცალკე მრეწველობის დაიწყო განვითარება რუსეთი მხოლოდ მას შემდეგ, რაც ბოლოს, XVII საუკუნეში. რა თქმა უნდა, ყოფილი დამზადებული ლითონის grilles კარი და ჭიშკარი, დეტალებზე სვეტები და porches, მაგრამ ეს არ ასეთი მასშტაბის როგორც ეპოქაში პეტრე, როდესაც ქვეყანა, ფაქტობრივად, გაიხსნა დასავლურ სამყაროში, სადაც ასეთი დეტალები სახლების მშენებლობა იყო გამოიყენება მასიურად.

მანამ, სანამ შუა XVIII საუკუნეში, როგორც წესი, გამოიყენება wrought რკინის, განსაკუთრებით წარმოების აივანი railings. ამის შემდეგ, დაახლოებით ნახევარი საუკუნის იყო დომინირებს თუჯის: ეს იყო შედარებით იაფი წინააღმდეგ გაყალბება, და ასე ბევრად უფრო ხელმისაწვდომი. სამწუხაროდ, თუჯის უფრო მყიფე, ვიდრე რკინის, და ბევრი ნაწილები შენობების გააკეთა ეს მასალა არ მიაღწია, ჩვენი დღის - ან ჩამოინგრა თავს, ან მათი წინასწარ შეცვალა გაყალბება, რაც კიდევ ერთხელ შევიდა Vogue გვიან XIX საუკუნეში.

ჩინელები როკოკოს

ძირითადად ლითონის გაყალბება იყო გამოიყენება წარმოების აივანი გისოსებით - და ისინი გადარჩა ნაწილი. ბორის Kalinichev და თამარ ნიკოლაევი შესწავლილი თითქმის ყველა არსებული აივნით ძველი ქალაქის ბაროკოს თანამედროვე. ბაროკოს გისოსებით დარჩა მნიშვნელოვნად მცირეა, ვიდრე თანამედროვე, მაგრამ ის, რაც რჩება მას, შეუძლია იდეა შესახებ სხვადასხვა ფორმები, რომელიც ამ ევროპულ დაბადებით სტილი.

ბაროკოს lattice ჩანს შენობაში თორმეტი Collegia, რომელიც იღებს პეტერბურგის უნივერსიტეტი. ისინი სრულიად შეესაბამება კანონები style - გააკეთა გაყალბება გზა, რომ არის საფუძველი მომავალი შედგენილ grilles შეკრებილ metal bands, მიუხედავად იმისა, რომ გაერკვნენ საკმაოდ მარტივია. და უკვე ამ საფუძველზე მოქლონები იყო დამაგრებული რელიეფის VILLAMAGNA დეტალები m'რა metal. რა თქმა უნდა, ეს m'ლითონის და განიცადა ყველაზე მეტად, დრო, როდესაც ნინოს მიიღეს ამ თუ იმ პუნქტის, ეს ხშირად დაიწყო დაიშლება ხელში, ასე რომ ყველაზე მეტად ამ ფრაგმენტები (სტილიზებული ჭურვი, acanthus ფოთლები, სოკეტების და სხვა ფორმები)და მთელი თამაში - სრული რეკონსტრუქცია.

შემონახული ბაროკოს აივნით და Peterhof და თქვენ ხედავთ, მათ Marli ' სასახლე, ერმიტაჟი პავილიონი და, რა თქმა უნდა, დიდი Peterhof სასახლეში. რა თქმა უნდა, ყველა ეს დაახლოებით'რეაბილიტირებული ობიექტები, როგორც Peterhof იყო თითქმის მთლიანად განადგურებული ომის დროს. Marly აივნით, რომლებიც ძალიან გავს პირობა, რომ adorn შენობაში თორმეტი-C ' at'] კოლეჯები, და ცხაურებს საქართველოს აივნით დიდი Peterhof სასახლე - სახელმწიფო კომპლექსი: არ quaint და loop-triple-lilies, და სტილიზებული ვარსკვლავები, ჯვრები, სოკეტების, monograms და ფენა იარაღი. ეს ყველაფერი ეშმაკურ გადაწყვეტა ფ-b Rastrelli -, რომელიც შემდეგ გავრცელდა, დედაქალაქის მასშტაბით და არ გაივლის ზამთრის სასახლეში. ასე რომ, ვორონცოვის სასახლე (ბაღი, 26) შეინარჩუნა ასეთი აივანი, ყველა subtleties დეტალურად, გაიმეორა მიერ Stroganov სასახლეში, სადაც ჯვრები, და მეორდება ბევრჯერ lilies, და საიმპერატორო ემბლემები. ეკატერინე სასახლეში გამოირჩევა, კიდევ უფრო ბრწყინვალე აივნები - უზარმაზარი monograms და პატარა ორთავიანი არწივი. კრიტიკოსები ამბობენ, რომ Rastrelli-მოახერხა, არასდროს უნდა განმეორდეს, როდესაც დიზაინის ფიგურა აივნით! თითოეული lattice არის სრული სამუშაო, და თუ შეინარჩუნა კარგ მდგომარეობაში, მოოქროვილი ელემენტები black metal შორიდან ჰგავს მაქმანი.

აშკარა სიმარტივის კლასიციზმის

დროს ბაროკოს, როგორც მოგეხსენებათ, იყო როკოკოს, მაგრამ ამ ნაზი, "სიმშვიდეს", კომენტარი კრიტიკოსი საუკუნის Vlasova, მოტივები არ არიან მიჩვეული პეტერბურგში დედამიწაზე. უმაღლესი მარკ როკოკოს მარცხენა სამუშაოები არქიტექტორი ა. Rinaldi. მაგალითად, მისი მუშაობის Oranienbaum (სასახლის პეტრე III და, განსაკუთრებით, ჩინეთის სასახლე), აქვს მკაფიო როკოკოს ნიშნები. ღობე ტერასები ჩინელები სასახლეში არის ბრწყინვალე მაგალითი იმისა, ლითონის მხატვრული და როკოკოს ეპოქაში. ამდენად ი. Grabar აღნიშნა, რომ ჩინელები სასახლეში გრძნობენ სიახლოვე როკოკოს ხელოვნების ჩინეთის: მრავალი m', რომელიც, რბილი ნაწილები, არასამთავრობო ევროპის გადასვლები.

უფრო მეტი, ვიდრე ორი ამ style, მისცა, რა თქმა უნდა, კლასიციზმის - თავის უშრეტ დიდი საკმარისი რაოდენობით. "კლასიკური" ხელოვნების რკინის საგრძნობლად განსხვავდება ბაროკოს და როკოკოს: ეს არის ბევრად უფრო მკაცრი. შემადგენლობა გისოსებით in კლასიციზმის ეფუძნება მრავალჯერადი განმეორება ერთი და იგივე ელემენტი, რომელიც ცალკე ხელოვნების ისტორიკოსები უწოდებენ "კლიპი" - ეს არის მკაცრად წაგრძელებული და გაბრტყელებული ოვალური. ნივთები'უკავშირდება ერთმანეთს მეშვეობით ბეჭედი და პატარა ჰორიზონტალური ბარები. ყველა მკაცრად, არ pretentiousness! უბრალოდ ზოგიერთი homeowners ვერ ახერხებს დაამატოთ თქვენი საკუთარი monogram. მაგალითად, მუზეუმში ქალაქის ისტორია ინახება ამ მასივი ერთად monogram - ეს იყო გადაღებული დროს დანგრევა სახლის ნომერი-9 bialinski ქუჩაზე. ეს თითქმის შეუძლებელია კვალი ავტორობას ამ ცხაურებს, რომელიც ხშირად განსხვავდება ერთმანეთისგან მხოლოდ ნაწილების შევსების დეკორატიული ქამარი (ბეჭედი, ovals, ოსპი ", sliders, ბრილიანტები) რაოდენობა საშუალებებს. ყველაზე მოკრძალებული, მათ კი არ არის, სოკეტების - იმის ნაცვლად, დამჭერები, fastening დეტალები. ბრილიანტები, სხვათა შორის, იყო გამოყენებული, ნაკლებად ხშირად რგოლები და ovals, ერთ-ერთი პირველი ასეთი ცხაურებს ჩანს Bobrinsky სასახლე (Admiralteisky არხის სანაპიროზე, 33). თუმცა, მისი თქმით, კრიტიკოსები, პეტერბურგში არ მოძიების აბსოლუტურად იდენტური კლასიკური აივნით! გამოყენებით მინიმუმ იმას ნიშნავს, მხატვრული გაყალბება, და მოგვიანებით, როგორც კომპრესირებული რკინის კასტინგი, არქიტექტორები მოახერხა იმ სიტუაციაში საშუალებით, იარაღი, რომელიც აივანზე იყო მიმაგრებული. ფრჩხილებში იყო შესრულებული, როგორც წესი მზადდება გრანიტის, მაგრამ მათი ფორმა უკვე ძალიან მრავალფეროვანია. თუმცა, შემდგომი გრანიტის მაინც მისცა ადგილი, რკინის, თუჯის ფრჩხილებში გადაწერა Kam'იანა. მაგრამ არა ყველა არქიტექტორები დააკმაყოფილოს გაუმაძღრობით კლასიკური ფორმები, მაგალითად, Y. მ Felten ხშირად გამოიყენება გოთური მოტივები, თუმცა, მისი თქმით, I. Grabar, ეს იყო ჯერ კიდევ "თამაში Gothic": Gothic ელემენტები, და პრინციპი, მათი განლაგება არის აბსოლუტურად კლასიკური.

კლასიციზმის, რომელიც მოვიდა, მას შემდეგ, რაც ომი 1812, მოუწოდა იმპერიის, და შემოქმედი იგი პეტერბურგში ვერსია იყო არქიტექტორი კ ი როსი. მას შემდეგ, რაც მხოლოდ გარდაიცვალა ქვემოთ ომით, დეკორატიული ელემენტები ფოლადის დიდი რაოდენობით უნდა შეიცავდეს ანტიკური სამხედრო თემატიკა. სასაცილოა, რომ style, თითქმის მოიტანა ნაპოლეონი, როგორც იმპერიული, უარი საფრანგეთში თავისთავად, მაგრამ მოახერხა, რომ გადარჩეს ქვეყანა, რომელიც დაამარცხა იმპერია. ლეგიონის ნიშნები არწივი, spears, ხმლები, ფარები, ისრები შევსებული პეტერბურგში მეტალის დეკორით. საბედნიეროდ, ყველაზე აივანი გისოსებით უკვე ბევრად უფრო მოკრძალებული გავლენა იმპერიის: იგი გამოიხატება triple დაფნის შეამკო ვერტიკალური ბარები და ჰორიზონტალური დეკორატიული ქამარი შემოიფარგლება მხოლოდ ბერძნული meander. მეორეს მხრივ, ნორმალური საერთო სახლი არ დევს მრგვალი სამხედრო თემა, და იმპერიის გახდა, მოულოდნელად, არ არის კლასიკური, ლამაზი ფორმები: "სასწორები" (მოხრილი მაგარი პატარა რკალების) და "პალმის ხეები" (განმეორებითი ბევრჯერ სტილიზებული პალმის) - ეს სასწაული, შეგიძლიათ ნახოთ ხელოვნება კვადრატული, 3.

გაფიცვის მიუხედავად იმისა, რკინის, lei რკინის

მას შემდეგ, რაც კლასიციზმის ყველა მისი guises მიაღწია ასაკი eclecticism, ან ისტორიციზმის. ეს მაშინვე აისახა მეტალის დეკორით. Eclecticism აგროვებს თავისთავად თვისებები წინა სტილის. უფრო დაცულია და უფრო აივნით, ასე რომ, ტექნიკა რკინის მუშაობა გაუმჯობესდა და იყო გამარტივებული და იაფი. რკინის კასტინგზე კარგით ცვლილება უფრო შრომის ინტენსიური გაყალბება. იმიტომ, რომ მოდელის თუჯის შეიძლება გამოყენებულ არაერთხელ, ფოლადის'იყოს grid-ტყუპი. ეკლექტიკური დაიძრა ყველა სერიოზული. მე მინდა ანტიკურ? გთხოვთ! - და ახალი ერმიტაჟი, რომელიც აშენდა, როგორც მაღაზიაში სიძველენი, იყო შესრულებული ანტიკური დეკორი, მაგრამ არა კლასიკური, და geografiska. მე მინდა რეპლიკა რენესანსის ხელოვნება? - 'უამრავი მცენარეული გასროლაც, curls, მითიური მოღვაწეები, დრაკონები, ანგელოზები, vases ხილით, ფრინველები და ცხოველები. რენესანსის, ბაროკოს, როკოკოს და კიდევ ცოტა ხნის წინ აპრობირებული classics - ყველა შევიდა ბიზნესის დივერსიფიკაციის ფასადებზე ქალაქის შენობები. და რომაულ-ბერძნული მოტივებით, და Gothic და Moorish. რა თქმა უნდა, ეს არ იყო ზუსტი ერთგულებას სტილი, და შემოქმედებითი გადამუშავების ეს სასარგებლოდ ახალი დრო, გემოვნების მომხმარებელს და არქიტექტორი, და ასევე ახალი ტექნოლოგიები და მასალები. გახდა მოდური ე.წ. აივანი ჩარდახები, ემსახურება ერთდროულად და canopy ზემოთ შესასვლელში შენობა. სამწუხაროდ, ისინი გადარჩა ცოტა, მაგალითად შესახებ კუტუზოვის სანაპირო, 4, " და როდესაც ისინი ითამაშა მთელი სიგანე ტროტუარი, როგორც ეს მოხდა ნევსკი.

პეტერბურგში'გაჩნდა პირველი ქარხანა, რომელიც შეეფერება მასობრივი მოთხოვნის რკინის დეკორი არის რკინის foundry და მექანიკური ქარხანა სან Galli (Ligovsky პერსპექტივა, 60-62). იქ გააკეთა ცხაურა, აივანი, კიბეები, Windows, ხიდები, დაკრძალვის pam'ძეგლები, ფრჩხილებში ამისთვის აივნით, lampposts, vases, propertarian, შადრევნები, მოხსნას და ორთქლის მანქანა, კარადები კოდი საკეტები და ბევრ საყოფაცხოვრებო ნივთები. ამგვარად, თითქმის ყველა რკინის კასტინგი, რომელიც არის შემონახული პეტერბურგში, მას შემდეგ, მოვიდა ქარხანა სან Galli.

ამასობაში crept up ახალი არქიტექტურული სტილი, არც სტილი და ფილოსოფია ცხოვრების, აკრიტიკებს, ყველა წინა მიდგომები. ეს იყო ბრწყინვალე არტ ნუვოს, მაგალითები, რომელიც ჯერ კიდევ adorn ჩვენი ქალაქი და რომლებიც უშედეგოდ ცდილობენ emulate თანამედროვე dandies და მოდური ქალები ყველა სფეროში მხატვრული საქმიანობა - დან არქიტექტურა ვარიანტს. თანამედროვე გისოსებით, კარიბჭე, propertarian, განათება, railings, ღობეები ლიფტები - ერთი შეიძლება უსასრულოდ სია oskolok თანამედროვე, დაიმსხვრა პეტერბურგში და მის ფარგლებს გარეთ. ყველა ღირსეული manor house, თუნდაც უდაბნოში და სურდა, რომ აქვს რაღაც, თანამედროვე იმისა, რომ კონსოლი, მიუხედავად იმისა, რომ ფრჩხილი, თუმცა rasstanovka. და მიუხედავად იმისა, რომ რევოლუცია და ომი, ცუდად გაფუჭებული "Panska მემკვიდრეობა", მოდერნიზმის კვლავ რჩება ყველაზე წარმომადგენელი და ალბათ პეტერბურგის სტილი, იმ დროს, ფორმალურ საქმიანობა. სხვათა შორის, შერჩევა ილუსტრაციები ამ სტატიაში ჩვენ შეგნებულად ჩამოშორდნენ "otkatochnyh" სახეობაა ცნობილი ურბანული'ობიექტები, კარგად ესმოდა და ხელმისაწვდომი მაყურებელს. ჩვენ გთავაზობთ სანახავად სილამაზის ლითონის "დასახლება", სადაც ის უკვე, დაახლოებით,'ნადირობა არაკეთილსინდისიერი კოლექტორები ჯართი. ეს არ არის საიდუმლო, რომ რევოლუციამდელ რკინის ასე აფასებენ თანამედროვე Smiths: ეს არის მიღებული, დღემდე ინგლისური coke, რომელიც აღარ არის.

ტატიანა KHMILNYK, ალექსანდრე Potravny
www. regionavtica. ru

წყარო: ქალაქგარე დასვენება - www. zagorod. spb. ru

წყარო: www. eremont. ru

No comments:

Post a Comment

Яндекс.Метрика