მშენებლობა და რეკონსტრუქცია.
საგარეო vasikoutg 2006-10-28 13:48:29
პროდუქცია შესთავაზა ბაზარზე, " მშრალი შენობა მიქსები. გაყიდვების მოცულობა, 2001 წელს - დაახლოებით $ 90 მლნ აშშ საბითუმო ფასები (350-ზე მეტი ათასი ტონა). რაოდენობა ოპერატორები - იმპორტიორები - 10, ადგილობრივ მწარმოებლებს სხვადასხვა ზომა - 30-ზე მეტი. წილი იმპორტი და შიდა პროდუქციის 80% - შიდა პროდუქტის 20% - ით, იმპორტი (ფიზიკური მოცულობა). სტრუქტურა გაყიდვების - კაფელი, წებოვანი არის 55-60%, ნარევს wall - 15-20%, ნარევების სართულები - 10-15%, სხვა მიქსები - 7-10% (ფიზიკური მოცულობა). მოცულობა ბაზრის მშრალი შენობა მიქსები (SSS),'გამოჩნდა, რომ ადგილობრივ ბაზარზე რამდენიმე წლის წინ. ამ დროის განმავლობაში, მათ აღარ იქნება ეგზოტიკური, რაც დასტურდება გაიზარდა მოთხოვნა მათ. შესაბამისად, ძირითადი მწარმოებლები და იმპორტიორები "მშრალი ვაზის"2001 წელს, იგი გაიყიდა 350-ზე მეტი ათასი ტონა სხვადასხვა ნარევები (დაახლოებით $ 90 მლნ აშშ საბითუმო ფასები), რომელიც არის 60-65 ათასი ტონით მეტია, ვიდრე 2000 წელს (თუმცა, ზოგიერთი მწარმოებლები ამბობენ 0, 5 MMT - ედ. ). უკვე იწყება პირველი კვარტალი 2002 აჩვენა, რომ გაყიდვების CCC კვლავაც იზრდება შესაშური სისტემატურ. შედარებით დასაწყისში გასული წლის გაყიდვების დროს ბევრი მოვაჭრეების გაიზარდა 20%. ექსპერტები განმარტავენ, ეს განვითარება, სამშენებლო კომპანიები, მისაღები ფასები, საქონლის და ის ფაქტი, რომ სამომხმარებლო და ბოლოს მიხვდა, რა CCC. სწრაფი spurt გააკეთა შიდა მწარმოებლები მშრალი მიქსები. დღეს, ისინი აწარმოებენ დაახლოებით 80% გაყიდა ბაზარზე მშრალი შენობა მიქსები. და p', ხუთი ან ექვსი წლის წინ, ეს იყო თითქმის 100%უცხოური საქონელი. მისი თქმით, Goskomstat, ოფიციალური იმპორტი მუდმივად მცირდება. უნდა იყოს ჩამოტანილი საზღვარგარეთ ქვიშა და ცემენტი წამგებიანი. იმპორტიორები ურჩევნია მიიღოს საზღვარგარეთ არ არის დასრულებული პროდუქტი, და სპეციალური ქიმიური დანამატები წარმოების მშრალი მიქსები. 2000 წელს, "მშრალი ვაზის" (HS კოდები 32. 14. 90. 000 და 32. 14. 10. 900) იყო შემოტანილი არა უმეტეს 15 ათასი ტონა (! ) თითქმის $ 7 მილიონი (ფასები ანგარიშფაქტურების). 2001 წელს - დაახლოებით 12 ათასი ტონა, თითქმის $ 5 მილიონი, თუმცა, როგორც დაკვირვებები მეწარმეებს, ნამდვილად 2001 წელს უკრაინაში საზღვარგარეთ გაიგზავნა უფრო მეტია, ვიდრე 70 ათასი ტონა იმპორტი MTS. იმედი გამოთქვა, რომ იმპორტირებული პროდუქცია იქნება ბოლოს და ბოლოს მოდის down from arena, ჯერ ადრეა. შემდეგ, მისი თქმით, "მიქსერები"ასრულებს უაღრესად სპეციალიზებული CCC ბევრი დანამატები დღეს უკრაინაში კვლავ წამგებიანი (მოიხმარენ, მათ ცოტა, და ისინი ძვირი). ასორტიმენტი სასაქონლო კლასიფიკაციის მშრალი მიქსები ბიზნეს დაწერა ექვსი თვის წინ (იხილეთ ბიზნეს # 37 10. 09. 01, გვ. 34-37). მოკლედ შეგახსენებთ: ექსპერტების წილი CCC მიზნით (კრამიტი, წებო, putty, თხევადი თვითმოსწორებადი იატაკი, სარემონტო კომპოზიციები); (ცემენტის, თაბაშირის, პოლიმერული შემკვრელის); სფეროში (შიდა და გარე სამუშაოები, მშრალი და სველი ტერიტორიები, სახელმძღვანელო და მანქანა განაცხადი). უდიდესი მოთხოვნა იქნება, გამოიყენოთ სხვადასხვა თაბაშირის კედლების და კაფელი, წებო. ორი თვის პირველ კვარტალში 2002 დადასტურებული ბოლო წლის პროგნოზები გამყიდველები შესაძლო ზრდა გაყიდვების ადჰეზივების ამისთვის ფილების და თაბაშირის სხვადასხვა კედლების. ეს არის წარმოების სარგებლობდა უდიდესი მოთხოვნით, 2001. მაინც ბოლო ადგილზე რა თქმა უნდა, გაყიდვების ნარევები სართულები და სხვა CAS. მიუხედავად იმისა, რომ, მისი თქმით, სხვადასხვა შეფასებები დილერები, ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 2000 გაყიდვების MTS for სართული გაიზარდა დაახლოებით 15%. ეს ზრდა მეწარმეებს დგანან'ასოცირებული სამშენებლო ბუმი. და მას შემდეგ, რაც უმრავლესობა ახლად ცოტა ხნის წინ დავალებული გარეშე გავიდა, the settlers არის აქტიურად ჩართული განვიხილეთ იატაკის, კედლების და ჭერის გამოყენებით მშრალი სამშენებლო ნარევები. მით უფრო, რომ თანამედროვე მოსაპირკეთებელი მასალები მოითხოვს უფრო ყურადღებით მომზადებული ზედაპირზე. სარემონტო გუნდი, სთავაზობს მათ მომსახურების ბაზარზე, არ უნდა იქნას მიღებული, მაგალითად, გათიშეთ ფონი ჩვეულებრივი კედლის. ისინი სავალდებულო'მათ შესთავაზებს, რათა ის გლუვი. მშრალი მიქსები კედლები ნაკლები კედლები დაფარული ფონი ან მზადდება მხატვრობა გარეშე, სპეციალური მიქსები. ყველა სახის putty და თაბაშირის, როგორც რეიტინგული გამყიდველები, 2001 წელს, გაიყიდა დაახლოებით 80 ათასი ტონა ეს არის თითქმის 10 ათასი ტონით მეტია, ვიდრე 2000 წელს. მიუხედავად იმისა, რომ ნახევარზე CCC for სართული ბაზარზე, არის ადგილობრივი წარმოების, როგორც გასულ წელს, ფიქრობთ, დარწმუნებული უკრაინელი ბაზარზე იაფი თურქული სამშენებლო მიქსები (მაგალითად, მარკ Satengips). მოვაჭრეების ვარაუდით, თითქმის 80% თურქი "მშრალი" იმპორტი ანგარიშები MTS კედლების. ეს არის ამ პროდუქტის ბევრი მოვაჭრეების გააკეთა შარშან ფული. დიდ ქალაქებში, ბოლოს და ბოლოს გაამახვილა ყურადღება ფასადების, შენობების. ასე რომ, 2002 წელს შეიძლება გაიზარდოს მოთხოვნა მშრალი მიქსები გარე სამუშაოები. ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ, მაშინაც კი, იმის გათვალისწინებით, sluggishness შიდა მშენებლები, არის მზარდი მოთხოვნა მასალები მოსაპირკეთებელი და რეკონსტრუქცია ფასადების. ვლადიმერ SOKHA, გენერალური დირექტორი, კომპანია " Henkel Bautechnik", კიევი; მწარმოებელი CCC) კონკურსი: Mr SOKHA, გენერალური დირექტორი, კომპანია " Henkel Bautechnik", კიევი; მწარმოებელი CCC) კონკურსი: - ფონის გაზრდის ტომი ბაზარზე მშრალი შენობა მიქსები, 2001-თავსებადობა'ტრიკოტაჟის დრამატული ზრდა სამშენებლო სამუშაოები, განსაკუთრებით გაჩენის მცირე მწარმოებლებს, მშრალი მიქსები. In SV'ამიტომ კიდევ უფრო გაამძაფრა შორის კონკურენცია ადგილობრივ მწარმოებლებს. კონკურსის ხდება უკვე არა იმაზე, ფასი, და გარშემო ასორტიმენტი და მაღალტექნოლოგიური პროდუქცია. ბაზრის შესახებ: ბაზარზე პროდუქციის შიდა მწარმოებლები არის ძალიან განსხვავებული, მათ შორის საკუთარ თავს, ხარისხი, და ხშირად მშენებელთა takes a long time, რათა სწორი არჩევანი. მე არ მინდა, გადაჭარბებული ნამდვილად ოდენობა და განაკვეთები, ზრდის ბაზარზე, ისინი ძალიან შორს სასურველია. ამავე დროს, გარდამავალი მთელი სამშენებლო კომპლექსისა უმაღლესი ხარისხის დონე იქნება იწვევს და მზარდი მოთხოვნა მაღალი ხარისხის CCC, რადგან მათ გარეშე შეუძლებელია შეასრულოს ყველაზე მოსაპირკეთებელი სამუშაოები. Yuriy SHCHERBAK, გამგეობის თავმჯდომარე OJSC "pavlogradzhilstroy" (გ Pavlograd; მწარმოებელი CCC) ტომი: - 2001 წელს, უკრაინაში არ გაიყიდა დაახლოებით, 500 ათასი ტონა მშრალი სამშენებლო ნარევები, რომლის 50% არის იმპორტირებული. უდიდესი მოთხოვნა, წებოვანი, კერამიკული ფილები და putty შინაგან მუშაობა. რატომ არ არის წინა putty? დიახ, რადგან ფასადების არავინ ჩვენ არ ექცევა სათანადო ყურადღება. 2002 წელს მოცულობის ბაზარზე საბოლოოდ მიაღწიოს 1 მილიონი ტონა იქნება დაფიქსირებული ცნობილი შიდა სავაჭრო ნიშნები, მაგრამ წილი იმპორტი (50%) არ შემცირდება. პროცედურა გაიზრდება იმპორტი პოლონეთიდან, და, ალბათ, უკრაინაში ქარხანა აშენდება ქვეშ ფართოდ ხელი შეუწყო იმპორტის სავაჭრო ნიშანი. სარეკლამო შეტევა იქნება უფრო "jump" from გვერდებზე გაზეთები და ჟურნალები ქუჩებში და მაღაზიები. და კვლავ არავის არ ემახსოვრება რეგულირებისა და ტარიფების შესახებ, ასე რომ, საჭირო ნედლეული და ასეთი არასაჭირო იაფი იმპორტი. და მხოლოდ 2003 წელს, ალბათ,'პროგრამა, როგორც ჩანს, თერმული იზოლაცია შენობები, და არსებული კანონები (მაგ., კანონი სუბსიდიების)ვერ დაეხმარება, მაგრამ მხოლოდ ხელს უშლის განხორციელების სითბოს გადარჩენის ტექნოლოგიები, იქნება შესწორებული. დაახლოებით ხარისხი: უკრაინის CCC ხარისხი არ დათმობს იმპორტი, მაგრამ არ გადაადგილებულ ეს, როგორც არ არსებობს ერთგვაროვანი მოთხოვნები ნარევები. ეს იწვევს იმას, რომ იგივე სახის ნარევი სხვადასხვა მწარმოებლები აქვთ განსხვავებული თვისებები. დღეს უკრაინაში არ არსებობს არც ერთი TU მარეგულირებელი წარმოების მშრალი მიქსები. საკანონმდებლო ორგანოებს არაფერი, და მწარმოებელი იძულებულია გადაჭრას ეს პრობლემა თავისთავად. ამიტომ, ზოგიერთი მწარმოებლების, შექმნის მახასიათებლები, არ გადაიტვირთოთ ხისტი ფარგლებში, ტექნიკური მახასიათებლები და მყიდველი იძულებულია, დაეყრდნოს ხიბლი გამყიდველი და რეკლამის გარეშე ზუსტი იდეა პროდუქტი. მაგალითად: 2001 წელს, ბაზარზე იყო სავსე წებო შინაგან ნაწარმოები Smessov-dempingovat, მაგრამ მისი პარამეტრები არ შეესაბამება ევროპულ სტანდარტებს EN და DIN. ნათელი ფაქტი: არც ამ smeshitelem არ მაქვს სერთიფიკატი ISO 9001. თქვა ეს, სერტიფიცირების, მათ ჯერ არ მიფიქრია! არა, მათ არ სურთ, რომ დაფიქრდით! თუმცა, თუ გაითვალისწინოს ინერცია ჩვენი აღმაშენებელი (გონივრული მშენებელი), და აქ არ არის შესამჩნევი ზრდა მოთხოვნა. მშრალი მიქსები for ფილა დილერები ერთხმად აცხადებენ, რომ, ბოლოს და ბოლოს, მომხმარებელთა დაიწყო ვრცელდება ფილა არის სპეციალური ფორმულა, და არა ჩვეულებრივი ცემენტის მოკვდავებს. თუმცა, პატარა ქალაქებში, უკრაინის, როგორც ადრე, ხშირ შემთხვევაში, ურჩევნია ტრადიციული ცემენტის ნარევი წყალი და ქვიშა. მაგრამ შარშან, მოვაჭრეები იყვნენ გამოყვანილი, იყიდება ნარევები for ფილა თითქმის 35% - ით მეტი, ვიდრე 2000 წელს. დასაწყისში ამ წელიწადში ასევე ხელს უწყობს გამყიდველები. დაახლოებით 80-85% ფილა წებოვანი, განხორციელდა 2001 წელს, შიდა წარმოება. დაახლოებით 80-85% ფილა წებოვანი, განხორციელდა 2001 წელს, შიდა წარმოება. Brightest ახალი მწარმოებლებს ბაზარზე,'გამოჩნდა, და მიმდინარე დააფიქსიროს თავისი პოზიცია. ხოლო ახალბედებს არ შეიძლება "გამანადგურებელი" ძირითადი ბრენდები ("Tserezit" და "Polirem"), და ასევე კიევში და რეგიონალური მწარმოებლები ("Fomalhaut", "Mix", "Karabliki" და TMM (კიევი), "Aqua წლის "(გ სევასტოპოლის), " Adel "(გ ზუსტად), " ლიდერი "(გ დნეპროპეტროვსკი), " ბორდო "(გ ხარკოვის), Kalinouski მცენარეთა" Budperlit "(კიევის რეგიონში), " Helios", ლვოვის) და სხვები ) მიუხედავად წარმატება შიდა მომწოდებლები იმპორტირებული წებო კვლავაც ვხედავთ უკრაინაში წარმატებული "პაკეტი" CCC. როგორც უკრაინის მომხმარებელს ასეთი სავაჭრო ნიშნები, როგორც ატლასი (პოლონეთი), Optiroc (ფინეთი, სავაჭრო დასახელება, Vetonit), Sopro და Sakret (გერმანია), Kreisel (საფრანგეთი), Litokol და Mapei " (იტალია), Kreps (რუსეთი), უკვე რამდენიმე წელია, უპირატესობა მიენიჭება მათ. მაგრამ იაფი იმპორტირებული ნარევები არსებობს ჭორები, რომ ისინი არ არიან როგორც ლამაზი, როგორც ამბობს, ეს არის. მოვაჭრეები გააძლიეროს ჭორები, რომელშიც აღნიშნულია, რომ სპეციალური დანამატები, რომ "შევსებული" ნარევი არ არის ისე იაფი, და შეამციროს ფასი თითქმის ღირებულება გონივრული საგარეო მწარმოებელი არ იქნება. ეს იმას ნიშნავს, რომ იაფი იმპორტირებული ნარევი იურიდიულად მოვიდეს ქვეყანაში, შეიძლება მალე გამოვიდეს არენაზე. რა არ შეიძლება ითქვას, ხარისხიანი და ძვირი პროდუქტი. მიუხედავად იმისა, რომ მისი წილი არის მცირე (10 -15% - ით გაყიდვების ადჰეზივების), ეს ნიშა იმპორტიორთა არ აპირებს გაათავისუფლოს. მშრალი ნარევი ამისთვის სართული უკრაინის სამომხმარებლო ჯერ კიდევ "სძენს" არის გაატარონ ეს სამშენებლო ქიმია სექსი თუ არა. მიუხედავად ეჭვები, მოვაჭრეების გასული წლის იყო გამოყვანილი იყიდება ამ ჯგუფის პროდუქტები თითქმის 10% - ით მეტი, ვიდრე 2000-m ახსნა მარტივია: ბინები კოტეჯები და მასიური მოვლენები, სულ უფრო მეტად გამოიყენება არატრადიციული უკრაინისა იატაკი - terracotta ფილები, თანამედროვე პარკეტი და ლინოლეუმი, "თბილი იატაკის", საფუძველი ქვეშ, რომელიც მოითხოვს უფრო დიდი ხარისხი. მიერ შეფასებებს დილერები, მომხმარებელს მისცეს უპირატესობა ადგილობრივი ბიუჯეტი პროდუქტები, მოტივირება, მათი არჩევანი იმ ფაქტს, რომ ეს ჯერ კიდევ არ არის ნათელი. ფულის დახარჯვა ძვირი CCC სართულზე მოგვარდება მანამ, სანამ რამდენიმე. თუმცა, ბაზარზე იმპორტის სტრუქტურების ისეთი ტიპი, რომელიც უკრაინაში ჯერ არ აწარმოებენ. უკრაინის სამომხმარებლო ჯერ კიდევ "სძენს" არის გაატარონ ეს სამშენებლო ქიმია სექსი თუ არა. რჩება ძირითადი ნაწილი მიწოდების ხელშეკრულება სართული. ეს კომპანია "Henkel-Bautechnik უკრაინის", "Polirem", "Polyplast", "Fomalhaut", "Mix" (ყველა, კიევი), " Helios", ლვოვის), "Adel" (გ ზუსტად), "ბორდო" (გ ხარკოვის), Kalinouski მცენარეთა "Budperlit" (კიევის რეგიონში), რომ "TD" (გ სლავური 'grupas), და ა.შ იმპორტირებული საქონლის მიერ წარმოებული ატლასი (პოლონეთი), Vetonit (ფინეთი, პოლონეთი), Kreisel " (გერმანია, პოლონეთი), Sopro (პოლონეთი) და სხვები 2002 დაადასტურა პოპულარობა ნარევები on TSE-ელემენტარული საფუძველზე სპეციალური დანამატები (რომლებიც საშუალებას სართულზე სწრაფად harden). მაშინ არსებობს კომპანია, რომელიც არ ეყრდნობოდა იყიდება ასეთი CCC, არ ისარგებლა. ამ პროდუქტის არის დიდი მოთხოვნა. გაყიდვების ბოლო ექვსი თვის სპეციალური ცვლილებების პროექტი გაყიდვების ნარევები არ მოხდა. როგორც ადრე, ოპერატორები, აღვნიშნო, რომ ბაზარზე "მშრალი ვაზის" ხდება უფრო ცივილიზებული. დღეს, ბევრი მაისური აცხადებენ, რომ ნარევი არის ადვილი გაიყიდა საცალო ვაჭრობის ობიექტში, რომ გაყიდოს კერამიკული ფილები და სხვა სამშენებლო მასალები. გახსნის სამშენებლო სუპერმარკეტებში შეუწყო ამ ამოცანას. მწარმოებლები აცხადებენ, რომ შემცირება პროპორციულად გაყიდვების ნარევები ძირითად დილერები იმის გამო, რომ ზრდის მიმზიდველობა გაყიდვების საცალო ვაჭრობის ობიექტში და სამშენებლო ფირმები. ნარევი არის ადვილი გაიყიდა საცალო ვაჭრობის ობიექტში, რომ გაყიდოს კერამიკული ფილები და სხვა სამშენებლო მასალები. მწარმოებლები და იმპორტიორები, უფრო მეტი ყურადღება დაეთმო სასწავლო გარიგებები პერსონალი. უკეთესი სავაჭრო პრაქტიკულად პირდაპირი კავშირი შუამავლების, პრეზენტაცია CAS. სასწავლო პარტნიორები. არ არის იშვიათია და სხვადასხვა სემინარები სპეციალისტები ამ სფეროში. ალექსანდრე Tacv, კომერციული დირექტორი PC "Polyplast", კიევი; მწარმოებელი ბიოგრაფიები): - არ ვთქვა, რომ ბაზარზე მშრალი მიქსები საბოლოოდ ჩამოყალიბდა. ერთად'ახალი მწარმოებლები, დაბალი ფასები, და ზოგჯერ ხარისხის იმპორტირებული "მასალები" და ბათქაში. გამყიდველები არიან შედგენილი უნდა ჩანთები მომხმარებელს სთავაზობს იაფი, მაგრამ ყოველთვის არ არის ხარისხის პროდუქტი. ამავე დროს, შესამჩნევი ზრდა მოთხოვნა მშრალი მიქსები. მხოლოდ მუშაობა ჩვენი კომპანია აღვნიშნავთ, რომ შედარებით ანალოგიური პერიოდის ბოლო წლის ტომი გაყიდვების გაიზარდა თითქმის სამჯერ. პოტენციალი განვითარებად ბაზარზე ჯერ კიდევ არსებობს, რადგან საჭიროება უკრაინის CCC დიდი - დაახლოებით 0, 5-1 MMT და მეწარმეებს მინდა მოგცეთ რჩევა: სავაჭრო შიდა საქონელი. პირველი ხელმისაწვდომი ფასი, მეორე, დროული მიწოდების, და მესამე - save ტრანსპორტირების ხარჯები. მით უფრო, რომ ცნობილია, მთავარი შიდა მწარმოებლები გამოცხადებისთანავე ბაზარზე დადებითად. ვოლოდიმირ VOITENKO, მთავარი სამმართველოს უფროსის გაყიდვების სამშენებლო მასალების კომპანია "Budmax" (გ კიევში; გამყიდველი სამშენებლო მასალები) - როგორც ადრე ძირითადი მწარმოებლები უკრაინელი ბაზარზე მშრალი მიქსები დარჩება "Henkel-Bautechnik" (უკრაინა), Knauf. მოთხოვნა პროდუქცია Ceresit და Knauf საკმაოდ მაღალია. მიზეზი ის არის, რომ პროდუქტები, რომლებიც Ceresit დამკვიდრდა, როგორც ხარისხიანი და ხელმისაწვდომი (ეს არის made in Ukraine). და Knauf დაიწყო ყიდვა უფრო გაზრდილი გამოყენება plasterboard in მოსაპირკეთებელი სამუშაოები. ყველაზე ეფექტური არხები ამ პროდუქტის შენობა სავაჭრო ცენტრები, ბაზრებზე. წარმატებული სავაჭრო მშრალი ნარევები აუცილებელია თანდათან შეამციროს ფასები, საქონლის, გაზრდის ხარჯვის შესახებ სარეკლამო-საინფორმაციო პროდუქციის (რათა არსებული ტექნიკური პროდუქტის აღწერილობა ყოველ მომხმარებელს). კი იმ სტრუქტურების (მშენებლობა, ვაჭრობა), ყველაზე, რომელიც გამოიყენება იაფი, ხელმისაწვდომი, მაგრამ არა ყოველთვის მაღალი ხარისხის მასალა, ახლა ნელა, მაგრამ სტაბილურად იზრდება გამოყენება მშრალი სამშენებლო ნარევები თავის შესახებ,'ობიექტები. ბაზრის განვითარების MTS დგანან'ასოცირებული განვითარების სამშენებლო კომპლექსი. მინიმუმ, 2002 წელს, იმის გათვალისწინებით, ის ფაქტი, რომ გამოყენების CCC? Culled? სამშენებლო სტანდარტების, პერსპექტივები ზრდა გაყიდვების მშრალი სამშენებლო ნარევები დადებითი. სავარაუდოდ, წელს ბაზარზე გაიზრდება კიდევ ერთი 20%. ამ შემთხვევაში სამომხმარებლო იქნება სულ უფრო და უფრო გამოიყურება უფრო მაღალი ხარისხის მასალები. ლიდერი გაყიდვების, როგორც ადრე, იქნება ნარევი ფილა. არ არის გამორიცხული, გაჩნდეს ახალი მწარმოებლებს. მაგრამ გადარჩება ეს იქნება საკმაოდ რთული: მთავარი მომხმარებელთა რამდენიმე წლის განმავლობაში? ტყვედ? დიდი ოპერატორები. წყარო: ბიზნესის
წყარო: http://stroymart. com. ua
No comments:
Post a Comment