Saturday, October 11, 2014

მისი Highness ფასადი

დიდებული პირამიდები, "სახლი მარადისობა", რომლებიც კაშკაშა დეკორი და განლაგება დარბაზები და პასაჟები, გაქვთ მხოლოდ ერთი ნაკლი: ისინი არ ზარი საცხოვრებელი...

უძველესი ბერძნული ტაძარი იყო ადგილი, კომუნიკაციის თავისუფალი მოქალაქეების მმართველები, მოედანზე წინ მას იქნა ყველა ძირითადი მოვლენების ცხოვრების ქალაქი. თავდაპირველად ეკლესია აშენდა სახით პატარა მართკუთხა შენობა ორი სვეტის აღმოსავლეთ მხარეს - ე.წ. ჭიანჭველები ტაძარი. შემდეგ მათ დაიწყეს დადგმის ტაძრების-პატიება - უკვე ოთხი სვეტით. VI-VII საუკუნეებში ძვ.წ. ერთად'გამოჩნდა periptera - მართკუთხა შენობა, გარშემორტყმული ყველა მხარის მიერ სვეტები. ისინი მოგვიანებით გახდა კლასიკური ფორმა არქიტექტურაში.

მნიშვნელოვანი მიღწევაა, შემოქმედებითი აზროვნების, ამ პერიოდში იყო შექმნის მიზნით სისტემა. იყიდება uninitiated მიზნით არის გარკვეული წესრიგის მოწყობის არქიტექტურული ელემენტები. იგი მოიცავს მზიდი ნაწილი - სვეტების ბაზაზე და კაპიტალის (იხილეთ ქვემოთ) და ჩატარდა ყველაფერი, რომ ამახვილებს ზემოდან და ეწოდება ლამაზი სიტყვა "entablature".

დავუბრუნდეთ პოსტი - ეს დამოკიდებულია იმაზე, ბუნებრივია, ბაზაზე, და თავზე იგი ასრულებს დედაქალაქში. დედაქალაქის შეიძლება იყოს საკმაოდ მარტივი და პირდაპირი in Doric წესრიგი და ძალიან ornate ერთად მცენარეული ორნამენტი - Corinth. არსებობს იონური, რათა მათი სახელები მათ მიღებული ტომები და რეგიონებში ძველ საბერძნეთში.

კლასიკური პერიოდის ისტორია ძველ საბერძნეთში ცნობილია შექმნა ცნობილი Athenian აკროპოლისი თავისი ბრწყინვალე pam'ისტორიულ ღირშესანიშნაობებს. ყველაზე ცნობილი Parthenon - მთავარი საკურთხევლის ბერძნები. კარგად დაბალანსებული, სწორად შერჩეული მასშტაბი შენობა, საიდან უმაღლესი ნაწილი city - ეს ყველაფერი ხაზს უსვამს თავისი სილამაზით და monumentality. იმისათვის, რომ შენობა ჰარმონია და სიმსუბუქე, უძველესი არქიტექტორები დააყენა სვეტი დახვეწილი კომპენსაცია.

შემოქმედება ბერძნული არქიტექტორები მსახურობდა, როგორც შთაგონების წყარო არქიტექტორები ძველ რომში. 80-მ ad აშენდა ამფითეატრი, Colosseum. ამ გრანდიოზული სტრუქტურა ვერ იტევს მდე 50 ათასი მაყურებელი. ფასადი Coliseum სამი tiers მსგავსი ხვრელები, დაფარული თაღები, არის ე.წ. arcades. პატარა სვეტების აქ არ ასრულებს მზიდი ფუნქცია, და გამოიყენება, როგორც დეკორატიული ელემენტი. კიდევ უფრო მეტი ინტერესი მისი პანთეონი (125 რეკლამა ). მისი დიდი შიდა სივრცის დაფარული უზარმაზარი გუმბათი გარეშე დამატებითი მხარს უჭერს. დაფუძნებული გუმბათი, რომელიც 6-მეტრიანი კედელი ტაძარი. ფასადი არის შემკული Corinthian portico (ვერანდა, არის ღია colonnade, დამონტაჟდა გარე ნაწილი wall). მსუბუქი, მაღალი სვეტები და მასიური კედლის შენობის ქმნის უპრეცედენტო განსხვავებით.

X-XI საუკუნეებში ევროპაში წარმოიშვა დამახასიათებელი თვისებები შუა საუკუნეების არქიტექტურა - 'არის რომანული სტილი. ამ მძიმე Kam'იანა, ძლიერი კედლები და კოშკები, სამონასტრო კომპლექსები, გამაგრებული ციხე-სიმაგრეები, ტაძრები. ფეოდალური ციხე შემცირდა, რაც, როგორც წესი, დამზადებული ქვის ან აგურის კედლები იყო სქელი, ზოლი-როგორც Windows. შემდეგ ფანჯარაში დაიწყო, რათა Lancet ან u. კედლები ტაძრების გარეთ არის ავსებს ვერტიკალური ჩანართების, buttresses, რომელიც მოგვიანებით გახდა ძირითადი არქიტექტურული ელემენტი. "ფასადების, შენობების იყო გაფორმებული ქამრები, თაღები, ზოგჯერ სკულპტურული friezes. ყველაზე ცნობილი pam'ძეგლები რომანული არქიტექტურის საკათედრო ტაძარში Abbey of Cluny (XIII ).

გვიან XI - ადრეული XII საუკუნეების საფრანგეთში საფუძველზე საუკუნეების რომანული არქიტექტურის ერთად'გაჩნდა ახალი მიმართულება არქიტექტურაში - Gothic სტილი, რომელიც მიაღწია თავის დროზე XII - XIV საუკუნეების მაგალითად, ადრეული გოთური არქიტექტურის შეიძლება გახდეს მსოფლიოში ცნობილი Notre Dame de Paris (1250 ). ეს შეგიძლიათ ნახოთ massiveness რომანული არქიტექტურის, მაგრამ ისინი იწყებენ გაიმარჯვებს დინამიური ფორმები - აღნიშნა თაღები, ვერტიკალური დაყოფა, დიდი ფანჯრები თხელი კედლები,'არის დახვეწილი დეტალები. კოლოსალური ზომები, მაგრამ, ამავე დროს, როგორც ჩანს, ნათელი და დინამიური Rhine ტაძარი იყოფა არ მხოლოდ ვერტიკალური, არამედ ჰორიზონტალური ფარდა სარკინიგზო ხაზები შევიდა მრავალი ტომი. შენობა არის უხვად შემკული სხვადასხვა არქიტექტურული დეტალები, რომელიც თითქმის მთლიანად ფარავს მისი კონსტრუქციული საფუძველი და შემდგომი გავუსვა, მისი სიმსუბუქე და weightlessness. Lancet თაღები, პიკს სახურავების, კოშკი, არქიტექტურული დეტალები მოჩუქურთმებული ქვის ქანდაკებები ფასადი - ყველა ეს გოთური.

და უკან, მისი უკვე სუნთქავს რენესანსის. Lancet თაღები და სარდაფებიც გოთური შენობები რენესანსის ცვლილებები ცილინდრული და ჯვარი სარდაფებიც. ფასადებზე სახლები არის მოპირკეთებული ბუნებრივი ქვის ან plastered, გახსნა ზღუდავდა ერთად ფანჯარა aprons ქვის. ძალიან ფართოდ დაინერგა მშენებლობა სამოქალაქო შენობები სახლები მდიდარი მოქალაქეები და დიდებულთა. ამ Palazzo დახურულია საბინაო patio, გარშემორტყმული არის openwork loggias. On ფასადების ფართოდ გამოიყენება ბრძანებები და rustic ქვისა. დასასრულს XVI საუკუნეში, ერთად'არის ახალი სტილი ბაროკო. მისი გამორჩეული თვისება არის ის, ჩანაცვლება, მარტივი და ლოგიკური კომპოზიციები, რთული სტრუქტურის მკვეთრი კონტრასტები ტომი და სხვა მოვლენები. ამ სტილის არის ტიპიური quaint არქიტექტურული ელემენტები, ბრწყინვალე გაფორმება შენობების moldings, რადიო, ქანდაკება. როგორც წესი, ბაროკოს აშენდა რომის ეკლესია Gesu (გ. მისი ფასადი დაყოფილია დაწყვილებული pilasters (ვერტიკალური ქედები, კედელი), გვხვდება უხვად ledges, ნიშები, ქანდაკებები.

დასაწყისში XVIII საუკუნეში, გასული წლის მეფობის ლუი XIV, ზოგიერთ ქვეყანაში, ბაროკოს სტილის ჩამოყალიბდა უფრო და უფრო შორეული როკოკოს სტილის. ეს არის გამორჩეული curvilinearity გეგმები ობიექტების, გლუვი გადასვლები ზედაპირების კედლები ზე ჭერი. შენობების უმრავლესობას კერძო სახლები ფრანგი არისტოკრატია. ოთახი ასეთი სახლები ხშირად ჰქონდა curved ფორმის, Windows იყო ძალიან დიდი, თითქმის სართული.

ბოლოს, XVII საუკუნის იწყება მოსაპოვებლად ძალა კლასიციზმის, ", რომელიც მიიღო სამსახური" მემკვიდრეობის ანტიკურ და რენესანსის. ამ მიმართულებით არის თანდაყოლილი სიმარტივის ფორმები მკაცრი პროპორციები, გეომეტრიული სიწმინდე გეგმები და გახმოვანება ფასადების, წესი სწორი ხაზები და უარი დეკორატიული frills. კლასიციზმის ადრეულ პერიოდში არის ვერსალის ანსამბლი საფრანგეთში. ამ კომპლექსის შენობები მოიცავს სასახლეში მეფე, მინისტრები, შენობა საკვები და სხვა მომსახურების შენობა. ყველა შენობა გაფორმებული იგივე სტილი. "ფასადების, შენობების იყოფა სამ დონეზე. ქვედა მკურნალობას ჟანგი, საშუალო - ყველაზე დიდი შევსებული მაღალი თაღოვანი ფანჯრები, შორის, რომელიც არსებობს სვეტები და pilasters. ზედა რიგის შემცირდა, ასკვნის ერთად balustrade (შემოღობვა ფორმის სვეტები railings) და სკულპტურული ჯგუფები.

ამავე მხრივ XIX-XX საუკუნეების არქიტექტურა ჩამოყალიბდა არტ ნუვოს სტილის (ფრანც. "ახალი"). ეს იყო ხასიათდება შეგნებულად campy, artsy, მოკლებულია ლოგიკური ფორმები, გამოყენების დიდი figured ხვრელები, curved ფარდა წნელები curved არქიტექტურული სხივების.

ძალიან საინტერესო ესპანური art Nouveau, რომელმაც აღმოაჩინა უნიკალური მხატვრის ანტონი Gaudi. მისი ყველაზე ცნობილი ნაშრომი ეკლესიის Sagrada Familia (წმინდა ოჯახი) ბარსელონაში. მიუხედავად იმისა, რომ ტაძარი ჯერ არ არის დასრულებული ის აოცებს ყველას, ვინც ნახავს. შორიდან გამოიყურება Gothic ტაძარი, უახლოეს შეახსენებს რჩება coral reef. ნებისმიერი სამუშაო Gaudi-ის საოცარი - თუ არა სახლში უარესი, კედლები წინაშე გატეხილი მინის სხვადასხვა ფერებში. მთავარი ფასადი არის თქვენში გველი ის კანის, ქედის სახურავი puffs up thorns - სახლი, როგორც ჩანს, იდუმალი ქმნილება. სახლი არის ლამაზი, როგორც ჩანს, ბლოკი გამაგრებული lava, რომელიც მოჭრილი გამოქვაბულები - ფანჯრები და აივნები.

განსხვავებით Gaudi-ის ცნობილი ფრანგი არქიტექტორი ლე კორბუზიე იყო სრულიად განსხვავებული იდეა ძირითადი პრინციპები არქიტექტურა. "სახლი არის მანქანა მცხოვრები". აქედან გამომდინარე სურვილი ძალიან GeometryDrawing ფორმის შენობა, რათა მათ ფორმა ოთხკუთხედი, წრე. ლე კორბუზიე უკვე ჩამოყალიბებული დოქტრინა ამგვარად: მოქნილი დაგეგმვა გეგმა, უფასო გადაწყვეტილება ფასადი, უწყვეტი ლენტის Windows, ბინა, სახურავი, შექმნის შენობა მხარს უჭერს (გადარჩენა მწვანე ზონა). 1935 წელს მოსკოვში არქიტექტორი აშენებული შენობა Centrosoyuz (ახლა ების), ისევე როგორც გიგანტური შუშის ეკრანი.

დასაწყისში XX-ე საუკუნის არქიტექტურა ბევრ ქვეყანაში იწყება დომინირებს academism (აღწარმოება კლასიკური არქიტექტურული ფორმები) და eclecticism (ნაკლებობა ერთობა, შერევით იმავე არქიტექტურული მუშაობის სხვადასხვა სტილი). ახალი ტიპის შენობები მექანიკურად გადაცემული ტრადიციული ფორმით: ისინი შემკული სვეტები, porticos, turrets, დასძინა ობიექტების არქაული ხასიათი.

სხვა ექსტრემალური დაეცა არქიტექტორები, შექმნა პირველი ცათამბჯენი - ეს იყო აგებული, როგორც გრანდიოზული ყუთები გარეშე ელემენტების არქიტექტურა. შემდეგ მათ დაიწყეს დაამშვენებს Gothic spiers, რომან ფრჩხილებში, დეტალები რენესანსის, რომ როდესაც ახალი დიზაინით და მასალები არ დაკარგა მნიშვნელობა. ეროვნული არქიტექტურა დაუტოვებიათ მნიშვნელოვანი კვალი constructivism. შენობა, აღმართული ზე constructivists, განსხვავდებოდა აბსტრაქტულად ტომი, stacked მათ ერთი მეორეს, სამმართველოს შენობა კუბა, parallelepipeds. ზუსტად მოსკოვში 1929 წელს აშენდა კლუბი მათ. I. საუკუნის Rusakova - სახით გიგანტური gears. საბჭოთა არმიის თეატრში აშენდა სახით p'etiqute ვარსკვლავები. ეს ფორმა გამოიწვია შეფერხებას განლაგება ოთახი და ხარჯები მშენებლობა.

60-იან წლებში მთავარ შინაარსი არქიტექტურა არის მასობრივი საბინაო მშენებლობა. შეიქმნა ახალი ტიპის საბინაო - p'Atapuerca სახლი მოკრძალებული გაფორმება, მინიმალური ფართი. განვითარებული საბინაო ხელმისაწვდომი მომხმარებელთა. ეს არ იყო ხანგრძლივი დრო - და სურათი შეიცვალა. On ფასადების სახლები, გარდა ამისა, აივნით და loggias,'გამოჩნდა Bay Windows, უკვე ფართოდ გამოიყენება სხვენით სართული. განვითარებული ვარიანტი ფასადების რელიეფური დეკორატიული პანელები და გამოყენების დამატებითი არქიტექტურული დეტალები. მოსკოვში საწყისი საავტორო (ზოგჯერ საკმაოდ საინტერესო) პროექტების შენდება, ბინა და კოტეჯი Pamasko'ე - ელიტური სახლი, ხელოვანები რომლებიც მოახდინეს მისი მუშაობის ტრადიციები, არქიტექტურა.

ნატალია Parfenova

წყარო: www. elitdom. com

წყარო: www. eremont. ru

No comments:

Post a Comment

Яндекс.Метрика